Toenemend transport over water, grotere schepen, stijgende vraag naar efficiëncy en aandacht voor veiligheid van mens en milieu. Het stelt nieuwe eisen aan datgene wat onmisbaar is voor moderne havens en terminals. Daarom ontwierpen wij: "The New Dutch Quay". Een kade met minder onderhoud, grotere inzetbaarheid en veilig voor mens en milieu.
De geïntegreerde composietschil vervangt het remmingwerk van hout, staal of kunststof. U krijgt een vlakke kade met legio voordelen:
- lagere kosten/tijdsinzet voor beheer en onderhoud
- optimale inzet van uw kade
- veiligheid voor mens en milieu
Bekijk in onderstaande video wat de gebruikers vinden van deze gepatenteerde innovatie.
Voordat "The New Dutch Quay" gebouwd werd, is intensief getest of de schil de afmeerkrachten van schepen aan kan:
- met explosieproeven
- met materieelproeven. Bekijk onderstaande video.
De eerste versie van "The New Dutch Quay" werd in mei 2012 in gebruik genomen door een overslagbedrijf van massagoederen (bekijk project). In twee jaar tijd meerden meer dan 3000 schepen af, variërend van binnenvaart/duwbak tot en met Panamax size. Gedurende deze periode is de kade uitvoerig gemonitord. "The New Dutch Quay" gedraagt zich zoals verwacht.
- het remmingwerk tussentijds niet vervangen hoeft te worden
- het remmingwerk niet hersteld hoeft te worden
- de kade minder vaak herstelt hoeft te worden
- de kade minder gevoelig is voor omgevingsinvloeden zoals aangroei, ijsvorming, zout en stroming
- u minder hoeft te baggeren
- u minder schade heeft aan afmerende schepen
- er minder slijtage aan de landvasten is
- deze voor alle type schepen en overslagbedrijven te gebruiken is, dus ook lange termijn bestendig
- hij minder vaak buiten gebruik is voor onderhoud-, herstel en baggerwerkzaamheden
- schepen makkelijk in de lengte en in de hoogte versplaatsbaar zijn (vlak en voldoende haalkommen)
- hij aan de walzijde makkelijk schoon te houden is door opstaande rand
- de minimale ruimte tussen wal en schip overstappen vereenvoudigt, en mors onmogelijk maakt
- remmingwerk minder vaak hersteld vervangen hoeft te worden bespaart dit materiaal en CO2
- de kade minder aangroei kent blijft deze langer representatief.
Belangrijkste is dat eigenaren, gebruikers en schippers hun goedkeuring voor de kade afgeven. Daarnaast is de kade in verschillende vooraanstaande media besproken (zie bijlagen), is hij genomineerd voor de betonprijs, en ontving hij het planet-fit label van VolkerWessels.
Wilt u weten in hoeverre de kade de meest geschikte is voor uw project, of wilt u meer weten over de kade, neem dan contact op met Erwin Hakkennes, via 06-29006756 of ehakkennes@vhbinfra.nl.
Voorafgaand aan de start van de bouw is het project virtueel gebouwd. Bekijk onderstaand beelden van deze 3-d impressie en de bouw zelf.