icon-arrow icon-facebook icon-linkedin icon-mail icon-mail-company icon-phone icon-twitter icon-whatsapp icon-share icon-link icon-download icon-instagram icon-youtube icon-flickr icon-search icon-close icon-filter icon-round-close icon-vcard paper-plane icon-footprint icon-faq
Nieuws · 29 april 2019

Tweede groep werkontwikkeltraject gestart bij ombouw Amstelveenlijn

Bij de ombouw van de Amstelveenlijn is het tweede werkontwikkeltraject (WOT) gestart ten behoeve van de instroom van nieuwe medewerkers uit de Social Return doelgroep. Wederom biedt VITAL mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans om terug te keren in het arbeidsproces.   

8 medewerkers klaargestoomd voor de arbeidsmarkt

Gedurende een periode van 3 maanden krijgen 8 nieuwe collega’s een opleiding (VCA, GPI, bouwkunde, rekenen, plannen, etc.) en langere begeleiding alvorens zij in het reguliere werk bij VITAL of elders aan de slag gaan. Dit gebeurt in een beschermde opleidingsomgeving met een zaagloods, een leslokaal voor theorielessen. Een werkbegeleider van GEJA zal deze collega’s in de komente periode begeleiden.

 

Wennen aan een vroege start van de werkdag

Om 6.30 uur verzamelden de nieuwe collega’s zich in de keet die speciaal voor het WOT is ingericht. Vroeg voor velen en ook best een uitdaging om op dit tijdstip met het openbaar vervoer de werkplek te bereiken. Maar ze waren er en allen positief gestemd! De eerste dag stond in het teken van introductie, elkaar leren kennen, het verstrekken van de juiste PBM’s en het verder inrichten van het beschermde opleidingsterrein. Langzaam zal het WOT verder vorm gaan krijgen.

Vanuit het eerste WOT dat we zijn gestart in januari zijn de collega’s inmiddels doorgestroomd naar andere werkzaamheden binnen VITAL.

Social Return bij Van Hattum en Blankevoort

Meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bij Van Hattum en Blankevoort aan waardevol werk helpen. Dat is één van de ambities van Van Hattum en Blankevoort.

Over Vital

De Amstelveenlijn, sneltram 51, wordt vernieuwd. En dat is hard nodig. De lijn is, nagenoeg in zijn huidige vorm, in gebruik sinds 1990 en uitgegroeid tot een belangrijke schakel in het regionale openbaar vervoer. Maar de huidige sneltrams zijn verouderd, vaak overvol, rijden niet vaak genoeg en zijn gevoelig voor storingen. Ook is de verkeersveiligheid rondom de lijn niet optimaal.  De vernieuwing vindt plaats in opdracht van Vervoerregio Amsterdam. Metro en Tram van de gemeente Amsterdam begeleidt de uitvoering. Hoofdaannemer is VITAL, een samenwerkingsverband van de VolkerWessels-ondernemingen Van Hattum en Blankevoort, VolkerRail en KWS .