icon-arrow icon-facebook icon-linkedin icon-mail icon-mail-company icon-phone icon-twitter icon-whatsapp icon-share icon-link icon-download icon-youtube icon-flickr icon-search icon-close icon-filter icon-round-close icon-vcard paper-plane icon-footprint icon-faq icon-maps Vimeo
Nieuws · 31 januari 2019

Vialis en Van Hattum en Blankevoort op weg naar een succesvolle systeemintegratie op Station Delft

Op 30 januari tekende Vialis het contract met ProRail voor de opdracht 'PHS DS3 tunnel technische installaties en afbouw station Delft’, onderdeel van het project Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS) Rijswijk-Rotterdam. De Koninklijke VolkerWessels ondernemingen Vialis en Van Hattum en Blankevoort  voeren dit project uit onder de noemer VolkerTunnel Delft. PHS Rijswijk – Rotterdam bestaat uit een vijftal contracten, verdeeld over het tracé. Het contract van VolkerTunnel Delft betreft Delft Station ’ en omvat de bouwkundige en installatietechnische afbouw van de tunnel ten behoeve van de uitbreiding van Station Delft van twee naar vier sporen.

Ondertekening VolkerTunnel Delft
Ans Rietstra, directeur projecten ProRail en Mark Bakker, algemeen directeur Vialis tekenden het contract in bijzijn van het projectteam.

Meer treinen tussen Den Haag en Rotterdam

Jaarlijks reizen steeds meer mensen met de trein. Die groei zet de komende jaren door en concentreert zich vooral op het woon-werkverkeer in de spits en op de drukke routes van en naar de grote steden. Zo ook tussen Den Haag en Rotterdam. Met het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer passen we het spoor zodanig aan dat op dit traject per richting acht intercity’s en zes sprinters kunnen rijden. Waarmee je als reiziger niet meer op de klok hoeft te kijken. De volgende trein komt binnen een paar minuten voorrijden.

Programma Hoogfrequent Spoorvervoer

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en ProRail werken samen met NS en goederenvervoerders aan het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS). PHS wordt stap voor stap gerealiseerd en moet in 2028 gereed zijn.

De weg naar een succesvolle systeemintegratie

VolkerTunnel Delft gaat de tunnel technische installaties in buis 3 en 4 realiseren evenals het bijbehorende perron en perron technische installaties. Ook verzorgt VolkerTunnel Delft de systeemintegratie in de reeds in gebruik zijnde spoortunnel (buis 1 en 2), ook wel de 'Willem van Oranjetunnel' genoemd. Daarnaast neemt VolkerTunnel Delft de gehele ruw- en afbouw van het perron en de afbouw van de tunnel en toeritten voor haar rekening. Het perron heeft een lengte van circa 350 meter en de totale lengte van de tunnel bedraagt 2240 meter.

Over VolkerTunnel

VolkerTunnel is een samenwerkingsverband binnen VolkerWessels dat alle kennis en kunde samenbrengt op het gebied van bouw, renovatie en asset management van tunnels. Binnen deze opgave komen verschillende disciplines bij elkaar. De lijnen zijn kort en de gedeelde expertise is groot. Doordat VolkerTunnel alle facetten kent van een tunnel, werken wij integraal en kunnen wij optimaal aansluiten op de behoefte van de klant. Eén aanspreekpunt: VolkerTunnel. Dit maakt de samenwerking met onze klanten duidelijk, snel en effectief. Het samenwerkingsverband bestaat uit Koninklijke VolkerWessels ondernemingen Vialis, VolkerInfra, VolkerRail en Van Hattum en Blankevoort.