icon-arrow icon-facebook icon-linkedin icon-mail icon-mail-company icon-phone icon-twitter icon-whatsapp icon-share icon-link icon-download icon-instagram icon-youtube icon-flickr icon-search icon-close icon-filter icon-round-close icon-vcard paper-plane icon-footprint icon-faq
Amsterdam - Almere

Uitbreiding A1-A6

Bouwcombinatie SAAone voert, in opdracht van Rijkswaterstaat, het project A1/A6 Diemen - Almere Havendreef uit. Dit project is onderdeel van de weguitbreiding Schiphol - Amsterdam - Almere. De weguitbreiding is nodig om de regio bereikbaar te houden. SAAone is een samenwerking tussen Van Hattum en Blankevoort, diverse andere VolkerWessels ondernemingen, Boskalis, HOCHTIEF en DIF.

Opdrachtgever
Tussen knooppunt Diemen en de Hollandse Brug
2 x 5 rijstroken
Vanaf de Hollandse Brug tot en met de Hoge Ring bij Almere
4 x 2 rijstroken
Ter hoogte van Muiden
Deel A1 verlegd
Nieuwe aansluiting
Muiden/Weesp
Nieuwe bypass
Knooppunt Diemen van A9 naar A1 met nieuwe brug over Amsterdam-Rijnkanaal
Aquaduct
onder de Vecht bij Muiden
Aanpassing
knooppunt Muiderberg
Nieuwe aansluiting
Almere Stad-West en Almere Haven
Nieuwe knooppunt
Aansluiting Hoge Ring bij Almere
Uitvoering ontwerp

Weguitbreiding

De weguitbreiding van de A1 en de A6 vindt plaats over een afstand van 20 kilometer. Zo krijgen de A1 en de A6 tussen knooppunt Diemen en de Hollandse Brug beiden 2x5 rijstroken. Onderdeel hiervan is de aanleg van een aquaduct bij Muiden, dat straks het breedste van Europa is. De A6 krijgt vanaf de Hollandse Brug tot en met de Hoge Ring bij Almere 4x2 rijstroken. Op het gehele traject A1/A6 komt een wisselbaan van twee rijstroken. Met deze weguitbreiding werken we aan een betere bereikbaarheid van deze economisch belangrijke regio.

Contract

Bouwcombinatie SAAone is geselecteerd op basis van de Economisch Meest Voordelige Inschrijving (EMVI). Bij de EMVI-methode wordt gekeken naar zowel prijs als kwaliteit. De betrokken partijen hebben allen veel ervaring met omvangrijke bouwprojecten, inclusief onderhoud.Het werk wordt uitgevoerd op basis van een DBFM-contract (Design, Build, Finance and Maintain). Dit betekent dat de bouwcombinatie verantwoordelijk is voor het gehele proces van ontwerp en bouw tot de financiering en onderhoud. De bouwwerkzaamheden lopen door tot 2020, maar de totale looptijd van het contract is 30 jaar.