Mobiliteit
Nederland beweegt. En wij bouwen de verbindingen die dat mogelijk maken. Wegen, spoorlijnen, bruggen en tunnels: het zijn de dragers van onze economie. Ze verbinden steden, regio’s en mensen. We rijden over bruggen die generaties geleden zijn gebouwd, door tunnels die ooit revolutionair waren en over wegen die de groei van Nederland hebben gevolgd. Maar infrastructuur kent geen eindpunt. Het vraagt om zorg, vernieuwing en visie.


Zuidasdok
Amsterdam
Bij Van Hattum en Blankevoort bouwen we aan de infrastructuur van morgen, zonder die van gisteren uit het oog te verliezen. We leggen nieuwe verbindingen aan waar nodig en geven bestaande structuren letterlijk een tweede leven. Een brug versterken, een spoorlijn verdiepen, een verkeersknooppunt vernieuwen: elk project vraagt om slim samenspel tussen techniek, vakmanschap en toekomstvisie. Mobiliteit is immers geen vanzelfsprekendheid, maar vraagt om vooruitdenken en bouwen aan oplossingen die generaties lang meegaan.

Herstel Cruquiusbrug
Heemstede
Onze aanpak: bouwen voor vandaag en morgen
Bij Van Hattum en Blankevoort realiseren we gloednieuwe en baanbrekende infrastructuur die de groei van ons land ondersteunt, maar weten we ook dat veel bestaande constructies hun technische levensduur naderen. Bruggen, viaducten en tunnels die ooit grensverleggend waren, hebben nu een update nodig om aan de eisen van vandaag en morgen te voldoen. Die vervangings- en renovatieopgave (V&R) in Nederland is gigantisch. Alleen al Rijkswaterstaat beheert ruim 1.100 bruggen en 27 tunnels, terwijl er landelijk naar schatting 85.000 bruggen en viaducten zijn die grotendeels uit de jaren ’50 en ’60 stammen.

Rotterdamsebaan
Den Haag
Bij Van Hattum en Blankevoort nemen we deze uitdaging met beide handen aan. Samen met onze VolkerWessels-partners zorgen we ervoor dat infrastructuur niet alleen behouden blijft, maar slimmer, veiliger en duurzamer wordt.
Daarom combineert Van Hattum en Blankevoort nieuwbouw met slim assetmanagement en V&R-oplossingen:

Onderdoorgangen Nunspeet
Nunspeet
- Vroegtijdig ontwerpen en plannen, zodat knelpunten worden voorkomen in plaats van opgelost.
- Slimme digitale ontwerpmethoden, zoals geautomatiseerd ontwerpen en digitalisering, om efficiënter en nauwkeuriger te bouwen. Alles in-huis ontwikkeld.
- Duurzame en circulaire oplossingen, waarbij materialen als betonnen liggers worden hergebruikt.
- Minimale hinder voor weggebruikers en omwonenden, dankzij slimme bouwfaseringen en superieur projectmanagement.
Bewezen prestaties
Bij Van Hattum en Blankevoort hebben we een rijke historie in het realiseren van complexe infrastructuur. Hieronder een greep uit de projecten waarin we techniek, innovatie en vakmanschap momenteel inzetten:
Zuidasdok
Een van de meest uitdagende mobiliteitsprojecten van Nederland. Wij realiseren de verdiepte ligging van de A10 en een nieuwe tunnelconstructie om de bereikbaarheid van Amsterdam te verbeteren.
- Opdrachtgever: Rijkswaterstaat, ProRail, Gemeente Amsterdam
- Uitvoeringsdatum: 2027 - 2034
- Bron/link: Contract tunnel Zuidasdok gegund aan Van Hattum en Blankevoort
PHS Den Bosch - Vught
Project ‘Vught Verdiept’: het ondergronds brengen van de spoorlijn in Vught, waardoor verkeershinder afneemt, de leefbaarheid verbetert en een toekomstbestendige spoorverbinding ontstaat.
- Opdrachtgever: ProRail
- Uitvoeringsdatum: 2027 - 2034
- Bron/link: PHS Den Bosch - Vught | Van Hattum en Blankevoort
A44 Brug en viaducten
Vernieuwing van cruciale infrastructuur op de A44, waarmee we zorgen voor een vlotte doorstroming en een robuuste verbinding tussen stad en regio.
- Opdrachtgever: Rijkswaterstaat
- Uitvoeringsdatum: 2026 - 2028
- Bron/link: Rijkswaterstaat, Van Hattum en Blankevoort en KWS ondertekenen contract voor vervanging brug en viaducten in de A44 | Van Hattum en Blankevoort

Amstelveenlijn
Amstelveen

Zuidwestboog
Meteren

Herstel A7 Prinses Margriettunnel
Uitwellingerga

Vloedstegenbrug
Haaksbergen